رضا مراد صحرائی از استخدام ۱۲۹ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد-راهبرد معاصر

رضا مراد صحرائی از استخدام ۱۲۹ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش خبر داد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار معلمان جذب شده در سه سال گذشته، به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان است، گفت: فقط امسال، ۱۲۹ هزار نفر را جذب کردیم و در این دوره، ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 15
کد خبر: ۲۵۴۵۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمار معلمان جذب شده در سه سال گذشته، به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان است، گفت: فقط امسال، ۱۲۹ هزار نفر را جذب کردیم و در این دوره، ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد.

رضا مراد صحرائی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دوره توانمندسازی معلمان جدید استخدام آموزش و پرورش استثنائی گفت: معلمی، عشقی است به بلندای تاریخ معلمی اگر با عشق درونی همراه نباشد اثرگذاری ویژه‌ای نخواهد داشت امروز ما معلمان از هم بیشتر از کتاب‌ها می‌آموزیم.

آینده کشور در مدارس ساخته می‌شود

وی افزود: آموزش و پرورش استثنائی در اصلاح ساختار و جذب معلم کار‌های ارزشمندی انجام داد، آموزش و پرورش هر کشوری جایی است که آینده آن کشور را ترسیم می‌کند آینده ساخته نمی‌شود مگر در مدرسه و کلاس درس و معلم اگر مدیری آینده‌نگر باشد به آموزش و پرورش توجه ویژه خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آمار معلمانی که در این سه سال جذب شدند به اندازه ۳۰ درصد کل معلمان است ما فقط در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۲۹ هزار نفر را جذب کردیم و امروز دانشگاه فرهنگیان به مسیر اصلی خود وارد شده است.

صحرایی ادامه داد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، قول شهید رئیسی بود که انجام شد؛ کار مهم دیگر، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که این سند مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است، امروز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه دارد و پیامش این است که تحول در مدرسه شکل می‌گیرد، تقسیم کار ملی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه انجام شده است.

ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد

وی ادامه داد: قیمت ما در آینده به میزان توجه امروز ما به آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش به یک گفتمان تبدیل شده است، در این دوره ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد، باشگاه دانش‌پژوهان جوان در این دوره احیا شد و چیزی قریب ۷۰ مدال توسط المپیادی‌ها به دست آمد، سمپاد احیا شد، سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با اجرای تاثیر قطعی امتحانات نهایی امروز دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر سهم بیشتری دارند و اکنون کتاب، معلم و مدرسه مرجعیت پیدا کرده است. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار